| Auteur |
Bericht |
ilsevw
Puppy

Aangemeld: december 2009
Leeftijd: 38 Woonplaats: Zaandijk
|
 Aandacht Vragen
Hoe gaan jullie om met het vragen om aandacht? Wanneer ga je er op in, en wanneer laat je het even voor wat het is?
Volgens de gedragsexpert moet ik alle vormen van aandacht vragen negeren... Ik ben daar dan ook consequent in behalve als ie gaat piepen.... ik wordt daar zelf erg onrustig van. Ik denk dan dat er misschien wel iets is, en ga de boel uiteindelijk even checken, bench schoon, is er nog water, liggen alle speeltjes gewoon voor het grijpen, op de klok kijken hoe lang het geleden is dat we zijn uitgeweest etc. En dat is toch een vorm van aandacht geven... wat niet de bedoeling is, dat weet ik.
Dus doen die rakkers van jullie dit ook en hoe gaan jullie hiermee om?
____________ Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the ‘present’.
|
#1 vri 26 Feb, 2010 10:08 |
|
 |
Sponsors

|
|
 |
taro
Jonge hond

Aangemeld: juli 2007
Leeftijd: 37 Woonplaats: Oude Wetering
Huisdieren: 5
|
 Re: Aandacht Vragen
Het zal misschien 'opvoedtechnisch' niet goed zijn...... maar wij geven aandacht als ze er om vragen, maar wel op een moment dat het uitkomt!!
Wanneer we bijvoorbeeld aan het eten zijn en ze komen aandacht vragen, dan dus niet!
Maar Kazuo kan 's avonds zo heerlijk..... Dan ligt hij op de bank te slapen. Moet ik heel even naar boven. Kom ik beneden, net of ik de hele dag weg ben geweest...... Komt hij met van die hele kleine oogjes (net of hij net uit een hele diepe slaap komt....) aangerend en als je net doet of je hem negeerd, gaat hij in je kuiten bijten (heel lief hoor!!)........
Dan krijgt hij gewoon een dikke knuffel, loopt weer naar binnen en gaat weer verder met slapen.....
Persoonlijk zie ik daar niets verkeerds in, maar nogmaals het ligt wel aan het moment! (hij probeerd ook nogal eens om met zijn neus onder de wc deur door te komen wanneer ik daar op zit (hoe dom kun je zijn  ) en dan laat ik hem gewoon voor wat hij is.
Je zult het ook even aan moeten kijken. Wanneer hij bijvoorbeeld heel vervelend wordt wanneer je hem steeds aandacht zou geven, moet je het dus niet doen..........
Maar ik zeg gewoon: 'Doen'.................
Mijn beesten.: Taro - 2006 & Kazuo - 2007 Sambucca - 2002 & Twister - 2003 Joey - 2009
|
#2 vri 26 Feb, 2010 11:24 |
|
 |
Rita Hol
Jonge hond

Aangemeld: mei 2008
Leeftijd: 59 Woonplaats: Almere
Huisdieren: 3
|
Sandy piept eigenlijk nooit, behalve als ze echt hoge nood heeft, dan staat ze bij de deur te draaien en te piepen.
Lobke wil, gewoon zomaar, zonder reden, wel eens midden in de kamer staan piepen of huilen,zeg dan haar naam en foei, want daar zijn mijn bovenburen anders niet blij mee, snachts,in de bench, hoor ik ze nooit, behalve als er echt iets is, buikpijn ofzo en dat ze naar buiten moeten.
Verder als ze aandacht vragen om geaaid te worden, of op schoot willen, ga ik daar alleen op in als ik daar zelf tijd en zin in heb, anders zeg ik , nee nu niet of negeer het en dan gaan ze vanzelf weg
____________ Mijn beesten.: Sandy, kr. Teckel ,geb. 19-11-2006 Lobke, Shiba Inu, geb. 11-08-2007,komt uit de kennel: Simplex Ratio Veritatis Lorre Amazone papagaai,leeftijd verm. meer dan 40 jaar
|
#3 vri 26 Feb, 2010 11:31 |
|
 |
yvonne
Kampioens hond

Leeftijd: 50
Huisdieren: 4
|
Op het moment dat wij thuis komen worden we altijd blij begroet. Kiyo komt altijd met een speeltje in zijn bek aangerend. Dan wil hij geaaid worden,gooien we het speeltje weg en komt hij weer terug. Storm komt naar je toe en kruipt tussen je benen door. Ook een vorm van aandacht vragen. Wil je dit niet dan moet je dit negeren. Wij vonden het leuk dus wij kroelen heel erg mee. Zit ik op de bank komen ze ook wel eens aangelopen met een speeltje om te spelen of gewoon om knuffels te halen. Heb ik zin om mee te doen doe ik dat en anders negeer ik het. Kortom ik doe wat ik zelf prettig vind. Net als dat ik vroeger deed met Mark. Die wilde ook best altijd een spelletje spelen of samen met lego spelen. Soms deed ik dat en soms niet omdat ik er geen zin in had of geen tijd voor had. Piepen doen Storm en Kiyo hier alleen wanneer er echt iets is. Probeer eens te ontdekken of dat piepen echt alleen aandacht vragen is. Wanneer begint dat piepen. Is het alleen wanneer hij in een bench zit of ook wanneer hij los loopt. Kijk goed naar je hond en volg je hart. Ik heb geen honden genomen om er constant langs te lopen en net te doen alsof ze er niet zijn en ik heb ook geen honden om er van 's morgens vroeg tot 's avonds laat mee bezig te zijn.
Je bent dus constant op zoek naar een gulden middenweg die voor jou en je hond prettig is.
#4 vri 26 Feb, 2010 12:03 |
|
 |
Paula
Junior

Aangemeld: november 2009
Leeftijd: 21 Woonplaats: Wageningen
Huisdieren: 1
|
Shiloh heeft het ook. als ik bijvoorbeeld net met hem gespeeld heb.. na 5 minuten gaat hij piepen. lijkt wel of hij zich dan verveeld of zo.
soms komt hij dan ook bij me en gaat "krabben" met z'n pootje net zo lang over mn arm heen strijken tot ik er helemaal gek van wordt haha.
meestal negeer ik dat en dan houd hij wel op.
ik denk dat het idd gaat om wat yvonne zegt. doen waar jij je prettig bij voelt. Al denk ik dat wanneer Denver 't doet je niet meteen in paniek hoeft te raken. ik kijk meestal alleen op de klok om te kijken of hij misschien moet plassen, maar verder maak ik er niet echt een punt van.
Denk dat je het veel duidelijker zou merken als er echt iets aan de hand is.
Mijn beesten.: Shiloh de Shiba 13-11-2009
|
#5 vri 26 Feb, 2010 12:55 |
|
 |
shibanoa
Puppy

Aangemeld: augustus 2009
Leeftijd: 25 Woonplaats: wormerveer
Huisdieren: 2
|
wij geven noa soms wel aandacht als ze er om vraagt, maar dat is dan omdat het ons ook uitkomt.
komt het niet echt uit dan krijgt ze de aandacht nadat ik klaar ben en wij hebben eigenlijk niet zoveel problemen.
ook als het niet uitkomt negeren we haar en gaat ze vrij snel lekker liggen slapen of zelf spelen met haar speeltjes
zo leert ze dat ze aandacht kan vragen maar we pas krijgt als wij het goed vinden.
bij ons werkt het prima, je moet toch een beetje op je gevoel gaan want de "regels" zijn niet voor alle honden van toepasssing heb ik gemerkt.
het heeft bij ons wel een tijdje geduurt voor we wisten welke geluid en maniertjes aangeven dat er echt iets is of dat het niks is maa nu wij het weten gaat het allemaal goed
succes groetjes miranda een een  van noa
|
#6 vri 26 Feb, 2010 12:59 |
|
 |
Patries
Moderator

Aangemeld: november 2006
Leeftijd: 27 Woonplaats: tilburg
|
volgens mij was er een specifieke reden waarom jullie even niet moeten reageren als Denver om aandacht vraagt. dat was toch om de band tussen jullie te versterken ofzo? Hij is nog maar net bij jullie en daarom kan je het bij jou nog niet vergelijken met onze situatie.
jullie moeten nog een vertrouwensband krijgen, wij hebben dat al.
Ik zelf geef ze eigenlijk teveel aandacht. Je merkt dat ze daardoor misschien ook vaker naar Anton toe gaan voor een knuffel dan naar mij. Ik knuffel ze toch wel denken ze.
Zenji schooit echt om aandacht!! het is echt heel erg maar ook grappig. Ze komt echt voor je neus staan met haar borstkast naar voren en vragend kijken: kriebel me dan? ze vind het heerlijk om op dr borstkanst geaait te worden. Dat doet ze ook met de visite, ze wind zo iedereen om haar pootjes. Als je ze geen aandacht geeft gaat ze likken aan je hand.
Maar ze kennen ook hun plaats en zo komen ze bijv. nooit schooien bij het eten. Ze weten dat ze dan geen aandacht kunnen verwachten.
ik denk dat Denver gaat piepen omdat hij aandacht wil maar niet krijgt. Het lukt niet stil dus dan maar herrie maken. Als er gewoon niets an de hand is ( net gewandeld etc) dan zou ik er niet op in gaan maar negeren. Als hij ophoudt dan kun je hem roepen en dan knuffelen. maar dan gebeurt het op jou commando en niet op Denvers commando.
____________ _________________________________________________
MIJN SITE: www.nayra-zenji.tk !!!!
_________________________________________________ Mijn beesten.: Megumi Nayra Kagetora (25-12-2006) Zenji Kansei Kagetora (07-05-08) Turbo het voskonijn Diesel het kleine dwergkonijntje Nijntje het megakonijn (+ 6-11-9) aquarium met 7 sluierstaartvissen
|
#7 vri 26 Feb, 2010 13:29 |
|
 |
taro
Jonge hond

Aangemeld: juli 2007
Leeftijd: 37 Woonplaats: Oude Wetering
Huisdieren: 5
|
 Toch vind ik het een discutabel punt, aandacht nu!
Je zou ook kunnen denken dat het beestje juist nu zijn 'nieuwe' baasjes hard nodig heeft?!
Opeens een nieuw huis, nieuwe mensen en opvoeding wat hij niet echt gewend was.
Misschien dat wanneer hij juist nu merkt dat hij volledig op zijn baasjes kan rekenen, dat dat ook weer positief kan zijn?!?
Mijn beesten.: Taro - 2006 & Kazuo - 2007 Sambucca - 2002 & Twister - 2003 Joey - 2009
|
#8 vri 26 Feb, 2010 15:11 |
|
 |
ilsevw
Puppy

Aangemeld: december 2009
Leeftijd: 38 Woonplaats: Zaandijk
|
Ik ben het eens met het feit dat we nog een band moeten opbouwen en daar doe ik erg mijn best voor. Ik geef hem meerdere momenten per dag aandacht door lekker met hem te spelen of te knuffelen, wat op commando's te oefenen. We gaan 4x per dag lopen, hij krijgt 2x per dag te eten en elke dag iets lekkers om te knagen; alleen de momenten moeten op mijn initiatief komen. Het piepen gebeurd vaak nadat we gespeeld/geknuffeld hebben, dat is nou juist het vervelende. Alsof het nooit genoeg is. Hij blijft heen en weer dreutelen, en maar piepen.... En hij hoeft echt niet zijn behoefte te doen op zo'n moment. Uiteindelijk zakt het wel af hoor, maar het kan echt wel even voortduren.
Ik heb geen honden genomen om er constant langs te lopen en net te doen alsof ze er niet zijn en ik heb ook geen honden om er van 's morgens vroeg tot 's avonds laat mee bezig te zijn.
Precies! Dat bedoel ik dus; Ik heb dus eigenlijk moeite die balans te vinden met Denver.
____________ Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the ‘present’.
|
#9 vri 26 Feb, 2010 17:01 |
|
 |
yvonne
Kampioens hond

Leeftijd: 50
|
Die balans vinden lukt je vanzelf. Blijf dicht bij jezelf en wat voor jou goed voelt. Een hond voelt je namelijk heel goed aan. Wanneer hij met dat piepen stopt zou je hem bijvoorbeeld kunnen belonen door hem weer even te aaien. Goed zo knappe hond. Hij leert dan..wanneer ik piep krijg ik geen aandacht. Wanneer ik stop krijg ik aandacht. En wanneer jij zeker weet dat er niets aan de hand is dan is het gewoon goed en dan is dat gepiep aanstellerij.
Kiyo wilde dat in het begin nog wel eens doen wanneer ik eten in de bakken deed. Dan piepte hij alsof hij al jaren niet gegeten had en ook niets zou krijgen.
Ik riep dan even oefenboos met een lage stem "genoeg"! Na een poosje begreep hij dat je helemaal niet zoveel kabaal hoefde te maken voor eten omdat je dat altijd krijgt.En dat heeft dus weer te maken met aan elkaar wennen en elkaar begrijpen.
#10 vri 26 Feb, 2010 17:25 |
|
 |
Annemiek
Kampioens hond

Aangemeld: september 2007
Leeftijd: 46 Woonplaats: Lelystad
Huisdieren: 6
|
Chira is een 'ongeduld' en kan soms piepen omdt 'het leven niet snel genoeg gaat'....
Niets mis met haar, maar:
De vogels vliegen
Wind waait
Er lopen mensen buiten..........
IK WIL OOK!!!!! PIEP PIEP PIEP!!!
Dus.... niet altijd hebben ze iets nodig, maar ZE WILLEN HET NU!!!
Als je zeker weet dat er niets is, en dat je net gespeeld hebt, of dat hij niet uit hoeft......JIJ hoeft hem niet te vermaken, dat moet hij zelf maar doen....
Volg Aiji's en Chira's belevenissen(en de mijne) door hier te klikken Mijn beesten.: Onze meiden: Aiji een heerlijk shiba dametje, Chira, een pupsel, wat ons huis onveilig maakt hihi Ook nog 4 katten, American Curls, een heel nest en 1 uit een ander nest...een dolle boel...
|
#11 vri 26 Feb, 2010 19:27 |
|
 |
Patries
Moderator

Aangemeld: november 2006
Leeftijd: 27 Woonplaats: tilburg
|
 Toch vind ik het een discutabel punt, aandacht nu!
Je zou ook kunnen denken dat het beestje juist nu zijn 'nieuwe' baasjes hard nodig heeft?!
Opeens een nieuw huis, nieuwe mensen en opvoeding wat hij niet echt gewend was.
Misschien dat wanneer hij juist nu merkt dat hij volledig op zijn baasjes kan rekenen, dat dat ook weer positief kan zijn?!?
dit klinkt voor mensen heel logisch. Voor de honden is dit: ik wil nu aandacht en dus wil ik nu aandacht. Ze geeft hem ook wel de andacht maar op momenten wanneer zij dat zegt. Niet Denvers wil is wet.
en de balans komt wel. het is nog zo pril! straks mag je ook wel regelmatig ingaan op momenten waarop hij de aandacht vraagt.
____________ _________________________________________________
MIJN SITE: www.nayra-zenji.tk !!!!
_________________________________________________ Mijn beesten.: Megumi Nayra Kagetora (25-12-2006) Zenji Kansei Kagetora (07-05-08) Turbo het voskonijn Diesel het kleine dwergkonijntje Nijntje het megakonijn (+ 6-11-9) aquarium met 7 sluierstaartvissen
|
#12 vri 26 Feb, 2010 19:36 |
|
 |
shibanoa
Puppy

Aangemeld: augustus 2009
Leeftijd: 25 Woonplaats: wormerveer
Huisdieren: 2
|
idd komt vanzelf en is even zoeken maar uiteindelijk weet je precies wat er bedoelt word en of je wel of niet reageren moet.
en dat naar buiten kijken en iets zien is heel herkenbaar, alles wat een ander doet wil noa ook en wel NU.. haha maar ja aard van het beestje zullen we maar zeggen.
ook wij hebben veel getwijfeld in het begin en konden met alle vragen bij de fokker terecht en nu nog steeds.. dus misschien is dat ook een optie om hun mening te vragen.
hoe meer meningen je heb hoe beter en daar kan je dan de dingen uithalen die jij belangrijk vind.
|
#13 zat 27 Feb, 2010 9:37 |
|
 |
|
|