Home    Forum    Zoeken    FAQ    Registreren    Inloggen

Nieuw onderwerp plaatsen  Op onderwerp reageren 
Pagina 1 van de 1

Overgeven
Auteur Bericht
Met citaat reageren Download bericht 
Bericht Overgeven 

Hallo Allemaal,

Even een vraagje of dit jullie bekent voorkomt en wat jullie hebben gedaan om het op te lossen
Rayco is nu 8 maanden en heeft 2 weken geleden een spray voor kennelhost gehad sindsdien eet hij minder, vooral smorgens eet hij nauwelijks
Hij zit ook al ruim 3 weken in de rui
Sind 2 dagen moet hij ook overgeven en dat is pure gal.........geel dus
vanmorgen heeft hij zelfs helemaal nog niet gegeten
Kan dit gal overgeven ook komen omdat z'n maag te leeg is?
Zelfs als ik hem uit de hand wil voeren eet hij het niet

Iemand een idee

Alvast bedankt

Peter en Anneke

Bekijk gebruikersprofielVerstuur een privébericht 
Terug naar bovenTerug naar beneden
Bericht Re: Overgeven 

Medische problemen zijn heel lastig te beantwoorden omdat wij hier op het forum geen Dierenarts zijn. Mijn eerste advies is dan ook wanneer je ziet dat je hond heel anders is/doet of behoorlijk ziek is neem dan contact op met een dierenarts.
Met een spray voor Kennelhoest heb ik geen ervaring dus ik kan je niet vertellen of deze spray iets te maken heeft met de symptomen die je beschrijft.
Wel heb ik ook wel eens een hond die spuugt. Gal spugen kan inderdaad te maken hebben met een lege maag. Maar je hond kan natuurlijk ook een virus/ infectie onder de leden hebben. Wanneer mijn honden spugen en echt niet willen eten probeer ik het nog wel eens met iets dat ze heel lekker vinden. Bijvoorbeeld een stukje gekookte kip. Wanneer ze dat dan wel aanpakken zit het nog wel goed.
Je moet er wel op letten dat je hond voldoende blijft drinken wanneer hij spuugt. Doet hij het niet meer zelf kun je af en toe wat water met een spuitje of lepeltje geven.Het niet meer drinken is ook een reden om naar de dierenarts te gaan.
Ook hier heb ik wel eens een hond die één of twee maaltijden overslaat omdat hij niet lekker is.Ik denk dan maar aan me zelf. Wanneer ik moet spugen omdat ik een virus onder de leden heb dan heb ik ook niet zoveel zin om te eten.Maar ook ik moet ervoor zorgen dat er voldoende vocht binnen blijft komen.
Ook wanneer er een loops teefje in de buurt rond loopt wil Storm nog wel eens een maaltijd overslaan. Gaat het om één of twee maaltijden is het niet zo heel erg. Duurt het langer en drinkt je hond ook niet ga dan even langs de dierenarts. Vaak krijgen ze een prik om hun maag weer even tot rust te brengen en zijn ze zo weer de oude. Ook een hond in de rui kan even niet zo lekker in z'n vel zitten. Beterschap gewenst!

Langs de dierenarts!!

Ik ben geen voorstander van het betere "gis-werk'' omdat wij  geen dierenartsen zijn.
Het kan van het niet eten komen/van iets wat hij nu net wel gegeten heeft/van de spray(heb ik overigens nog nooit meegemaakt)/van het ruien : of te wel: VAN ALLES !!!

Sterkte(het niet eten kan ook aan de leeftijd liggen, het zijn en blijven Shiba's!!!)

Volg Aiji's en Chira's belevenissen(en de mijne) door hier te klikken
Mijn beesten.: Onze meiden: Aiji een heerlijk shiba dametje, Chira, een pupsel, wat ons huis onveilig maakt hihi
Ook nog 4 katten, American Curls, een heel nest en 1 uit een ander nest...een dolle boel...

Bekijk gebruikersprofielVerstuur een privéberichtBekijk gebruiker's persoonlijke gallerij 

Ken die spray ,tegen Kennelhoest niet, zou dan toch de DA even bellen of dat slechte eten een bijwerking daarvan kan zijn

Gal spugen op een lege maag, doen Sandy en Lobke allebei, krijgen daarom, voor het slapen gaan en gelijk als ik opsta een half bescuitje.

Lobke heeft, 1 à 2 wkn, na de loopsheid, dat ze heel slecht eet,1 dag helemaal niet en moet het dan weer gaan opbouwen, heeft haar moeder ook, en vaak heeft ze 1 x in de week, dat ze s`ochtends niet wil eten en ook geen koekjes enz. drinkt dan wel, maar  s`avonds eet ze dan weer gewoon.

Dus DA bellen of het door de spray kan komen, en als dat kan, even met de fokker overleggen of het in de familie voorkomt.

succes

Lorre Amazone papagaai,leeftijd verm. meer dan 40 jaar

Bekijk gebruikersprofielVerstuur een privéberichtBekijk gebruiker's persoonlijke gallerij 

Ik zou ook even langs de DA voor advies. Kan vanalles zijn...
Ben benieuwd wat eruit komt en hoop dat ie snel weer eet en niet meer overgeeft!

Ik ben ook benieuwd hoe het is afgelopen.

Ik zou sowieso altijd de dierenarts raadplegen als je hondje niet lekker is. Mijn reu is allergisch voor de Kennelhoest enting, daar word hij ziek van als hij deze krijgt. De neusdruppels kan hij bijv wel weer tegen. Ik zou je dierenarts vragen..

Mijn beesten.: Beagle reu Bogy, Shiba teefjes Kaiya en Yuki

www.bogykaiya.web-log.nl

Bekijk gebruikersprofielVerstuur een privéberichtBekijk websiteBekijk gebruiker's persoonlijke gallerij 
Berichten van de afgelopen:   

VerbergWas dit onderwerp zinvol?
Dit onderwerp delen
blinkslist.com blogmarks.net co.mments.com del.icio.us digg.com newsvine.com facebook.com fark.com feedmelinks.com furl.net google.com linkagogo.com ma.gnolia.com meneame.net netscape.com reddit.com shadows.com simpy.com slashdot.org smarking.com spurl.net stumbleupon.com technorati.com favorites.live.com yahoo.com DIGG ITA Fai Informazione KiPapa Ok Notizie Segnalo Bookmark IT

Nieuw onderwerp plaatsen  Op onderwerp reageren  Pagina 1 van de 1

Gebruikers die in dit onderwerp zijn: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast
Geregistreerde gebruikers: Geen

Permissielijst