Home    Forum    Zoeken    FAQ    Registreren    Inloggen

Nieuw onderwerp plaatsen  Op onderwerp reageren 
Pagina 1 van de 1

Stomvervelend
Auteur Bericht
Met citaat reageren Download bericht 
Bericht Stomvervelend 

Van begin af aan zitten we eigenlijk al met een probleempje.
Mark werkt 3 dagen in de week tot 9 uur 's avonds. als hij dan thuis komt wordt Shiloh strontvervelend!
En dan bedoel ik: gekke 5 minuten. wat ik allemaal best vind, rondjes om tafel rennen en gekke sprongen maken etc.
Wat ik niet zo leuk vind is het ineens in de handen moeten bijten wat hij anders eigenlijk niet meer doet en ontzettend gaan uitdagen, blaffen, in speelhouding gaan zitten en dan naar voren schieten proberend je hand te pakken te krijgen en dan snel omdraaien en wegrennen, en nog veeeeeel meer van die *ik-wil-je-achter-het-behang-plakken-gek-makende* dingen.
Shiloh mag niet op de bank komen, ook niet met voorpoten. dat gaat hij dan ook doen en als je hem dan weg wilt duwen bijt hij je in je hand/mouw/wat dan ook.

We hadden op de puppycursus de tip gehad om hem geestelijk wat meer uit te putten. door zoekspelletjes te doen en zo, en we hebben ook zo'n bal gekocht waar je snoepjes in doet, maar het werkt niet echt.
En als je net van half 7 's ochtend tot 9 uur 's avonds van huis bent geweest heb je natuurlijk ook niet echt zin in elke avond actieve leuke spelletjes.
wat te doen??  

Mijn beesten.: Shiloh de Shiba 13-11-2009

Bekijk gebruikersprofielVerstuur een privébericht 
Terug naar bovenTerug naar beneden
Bericht Re: Stomvervelend 

Tip 1 -> Een tweede shiba erbij nemen, dan kunnen zich op elkaar uitleven  

Het gedrag negeren en pas aandacht geven wanneer hij rustig is!!
Het zal echt niet in 1x over zijn, maar wanneer hij merkt dat het menes is heeft het zeker effect!

Mijn beesten.: Taro - 2006 & Kazuo - 2007
Sambucca - 2002 & Twister - 2003
Joey - 2009

Negeren helpt niet, vooral niet als hij probeert om je tenen open te graven. vaak begint het daarmee en als je niet reageert gaat hij over op bijten. Laatste keer dat ik het negeerde duurde het een half uur (letterlijk) en heb ik er zelf maar een einde aan gemaakt.
En bij negeren heb ik toch zoiets van:
Als hij met zijn poten op de bank zit en ik zeg er niks van en besteed er absoluut geen aandacht aan, zal hij dan niet denken, oh het mag dus wel?

Helaas is negatieve aandacht ook aandacht!
Misschien is het een idee om een plantenspuit bij de deur te zetten. Zodra je binnen komt en hij kan niet normaal doen, spuit je naar hem zonder ook maar iets te zeggen.
Wanneer hij tegen/op de bank gaat ook.
Als je hem, ook al is het na een half uur, toch aandacht geeft (wat ik me heel goed voor kan stellen!!), is dat een beloning voor hem voor zijn 'slechte' gedrag. Hij onthoudt dan dat hoe langer hij het vol houdt, het hem uiteindelijk opleverd wat hij wil.

Mijn beesten.: Taro - 2006 & Kazuo - 2007
Sambucca - 2002 & Twister - 2003
Joey - 2009

Ik zou ook eerst de waterspuit proberen...........
Als de waterspuit niet werkt dan aan de riem met een sliplijn, ongewenst gedrag....snuk aan de lijn.
Heb ik een "moeilijk geval" dan gaat hij aan de lijn en die lijn aan mijn broekriem....dat heeft bij al mijn honden gewerkt.
Gewoon je dingen doen, verbluffend hoe snel ze je blijven volgen.
Doen ze dan iets ongewenst dan heb je ze meteen te pakken, niets zeggen en met de lijn corrigeren.

Succes, ik hoop dat je het ongewenst gedrag af kunt leren.

Sito - 28-03-2009

Bekijk gebruikersprofielVerstuur een privéberichtBekijk website 

Ik zou mijn hond dan ook negeren. Jullie hond heeft geleerd dat wanneer het baasje thuiskomt het tijd is om te spelen. Waarschijnlijk hebben jullie hem in het begin bij thuiskomst beloond door inderdaad wat leuks te gaan doen of hem gezellig toe te spreken en te aaien. Wanneer je binnen komt niet naar hem kijken of met hem praten maar gewoon je eigen gang gaan. Bijt hij in je handen doe je handen hoog en sta stil en draai je rug naar je hond of geef een harde brul(foei of nee)Werkt dat niet dan zou ik hem (en ik weet dat het lastig is omdat je best moe thuiskomt na het werk) op dat moment zijn riem om doen en een rondje gaan lopen.Hij zit aan een lijn,kan alleen maar met je mee en heeft geen tijd om gek te doen.Wordt dan moe en zal minder lang zo gek blijven doen. Bovendien bepaal je nu zelf wat er gaat gebeuren.

Beloon je dan niet nog meer zijn ongewenst gedrag??
Gek doen en in handen bijten.......gaan we een rondje lopen.......

Sito - 28-03-2009

misschien moet je het allemaal voor zijn en als je thuis komt hem gelijk aan de riem doen en een eindje gaan wandelen, is hij gelijk afgeleidt

Lorre Amazone papagaai,leeftijd verm. meer dan 40 jaar

Bekijk gebruikersprofielVerstuur een privéberichtBekijk gebruiker's persoonlijke gallerij 

@Truus Ik bedoel niet we proberen eerst dit en daarna doen we dat. Ik begrijp uit het verhaal dat negeren (eerste stuk van mijn mening) niet helpt. Weet niet of ze het op deze manier al geprobeerd hadden. Als dit niet helpt dan hoef je dat ook niet te proberen en zou ik kiezen voor optie 2 d.w.z. baasje komt thuis,riem om en lopen.

Qua gedrag kan ik dus hem heeeeeeel goed begrijpen!!!!

Ok je partner komt thuis, hij gaat zich uitsloven en bereikt NIETS(je partner is blijkbaar te moe om 'zn huisgenoot' even te begroeten en te spelen..........)
Dan wil je wel zeker weten dat je nog vriendjes met elkaar bent.........(en de taal van de hond: dan bijt je elkaar even om te kijken of we nog maatjes zijn......bij de mens in de hand dus.......)

Dat het vervelend is...ja dat weet ik ook. MAAR.... wat is er mis met binnenkomen, even een kus voor jou en dan even 5 min spelen.... waarschijnlijk is dan het gedrag ook over.....
Hier worden we ook als gekken begroet, even dollen en knuffelen en klaar is het......en mijn man heeft ook regelmatig lange dagen(of nachten)

Tenslotte.... je hebt een shiba genomen omdat ze voor de baas zulke grote vrienden zijn.....

Gedrag wat je niet wenst... Handen omhoog en negeren...maar in dit geval..... sorry ik zie het dus 'iets' anders...

Volg Aiji's en Chira's belevenissen(en de mijne) door hier te klikken
Mijn beesten.: Onze meiden: Aiji een heerlijk shiba dametje, Chira, een pupsel, wat ons huis onveilig maakt hihi
Ook nog 4 katten, American Curls, een heel nest en 1 uit een ander nest...een dolle boel...

Bekijk gebruikersprofielVerstuur een privéberichtBekijk gebruiker's persoonlijke gallerij 

ben het met je eens Annemiek.
of ik zie het anders als dat het bij jou thuis is. maar bij ons is het ook een heel concert en er wordt alle kanten op gevlogen.
niet alle visite is hiervan gediend maar 1: ze komen in ons huis en 2: geef ze ff de aandacht en dan is het zo weer over.
misschien duurt het begroeten bij jullie nu langer als bij ons maar hij is ook nog heel erg jong he!
hij is nog een hele jonge gek, vind ik beter als een slome sukkel...

Image
MIJN SITE: www.nayra-zenji.tk !!!!
Diesel het kleine dwergkonijntje
Nijntje het megakonijn (+ 6-11-9)
aquarium met 7 sluierstaartvissen

Ik ben het met Annemiek en Patries eens...
Geef hem even die aandacht als je thuiskom en laat hem even donderen (tot een bepaalde hoogte dan he).
Kijk eens of dat helpt...ik vind het heerlijk als ik thuis komt en Uzume doet zo gek..
De rest van de avond ligt ze weer te pitten maar die "gekke" 5 min...daar genite ik van!!
Uzume weet ook wat "klaar"  inhoud en dan is het ook klaar...

Veel succes met het vinden van een (voor jullie) rustigere thuiskomst...

Cavia; Snoetje
en een aquarium met vissen

Ja ik zie het probleem ook niet helemaal.
Ik ben daarin waarschijnlijk ook heel zwart wit. Maar vanuit de hond gezien vind ik het heel normaal gedrag.
Jullie hebben een hond genomen en dat je vriend moe is na een werkdag heeft je PUP geen boodschap aan. Het is een pup en die heeft die aandacht ook nodig.
Als hij wat ouder wordt gaat dit gedrag vanzelf rustiger worden.

oja, en als je een tuin heb...ga ff met hem de tuin in...balletje gooien ofzo...dat is hij in iederval niet op de bank aan het sodemieteren...misschien ook een idee??

Cavia; Snoetje

Hier ook zo'n begroeting. Zelfs nu ik op krukken loop kruipt Storm tussen mijn benen door en schurkt tegen me aan. Oren plat in zijn nek en maar geluid maken. Kiyo was ooit een handen bijter (moest daarom o.a. weg bij zijn vorige baasjes)maar heeft zich zelf aangeleerd om met een speeltje in zijn bek naar ons toe te rennen. Dit speeltje gooien wij dan weg, Kiyo haalt het op en komt dan weer terug. Dit gaat een hele tijd door en daarbij kan Storm ook nog een prachtig wolven geluid maken oeaaoeaaa...ben blij dat jullie er weer zijn. Niet alleen bij ons maar ook visite wordt op deze manier begroet.Soms rollen ze daarbij ook nog over elkaar heen omdat ze allebei tegelijk bij het baasje willen zijn en aandacht willen hebben. Bij ons is dit geen probleem het duurt een paar minuutjes en dan is het weer over. Gaan ze lekker bij mijn voeten liggen en snurken ze weer verder. Het gaat erom dat Paula het wel een probleem vindt omdat het lang duurt en haar vraag is naar mijn idee wat je er dan aan zou kunnen doen. Vandaar mijn bovenstaand advies.

Laatst bewerkt door yvonne op woe 10 Mar, 2010 22:16; in totaal 1 keer bewerkt 

Ik snap dat als het lang duurt erg vervelend gaat worden maar Paula, wat doet je vriend als hij binnenkomt?
Alleen een aai over zijn bol of gaat hij wel ff knuffelen en spelen?
Shiloh is zooo ontzettend blij hem te zien dat is toch schitteren?/
Negeren vind ik op zo'n moment al een straf omdat hij eigenlijk alleen laat zien hoe blij dat hij is....
Ik kan me voorstellen dat als hij dan geen aandacht krijgt hij het op een negatieve manier gaat proberen...hetzelfde is met kinderen!

Mijn kids kunnen ook gaan draken op het moment dat hun aandacht willen en ik geen tijd/zin heb op dat moment...is normaal gedrag en al geef je ze maar een min. of 5   100% aandacht dan is het wel goed...naarmate ze ouder worden snappen ze het beter als je echt ff geen tijd hebt.
Zo ook met een hond als hij ouder word  ook de commando's net als "klaar" ...snappen ze dan.
Het blijft moeilijk omdat we het niet meemaken..

Misschien een filmpje ervan maken??

Cavia; Snoetje

Hoi
Ben het ook eens met Annemiek en Patries, wij worden ook altijd uitbundig begroet door onze twee even dollen en daarna is het rustig, ik ben ook moe als ik van mijn werk kom ben ook al 57 werk als hulp in de huishouding en ga per fiets naar mijn werk zo,n 4km maar als je zo begroet wordt bij tuiskomst ! wat wil je nog meer en dat handen bijten gaat wel over Toshi deed dat ook, wijlen onze Westie pakte altijd mijn hand vast en leide me naar de bank om daar uitgebreid te knuffelen steekt toch geen kwaad in toch? En de optie 1 van Taro helemaal goed"'neem een shiba erbij'' houden ze elkaar bezig in goed en kwaad .Hé sucses ermee. Elena.

Misschien heet Siloh zich heel de dag ook "stomverveeld" en zit hij vol spanning te wachten op de terugkeer van zijn baasje. Laat hem maar eens lekker uit de bol gaan   en ga eens samen met hem uit de bol    Met de tijd zal hij wel leren dat hij zich niet zo wild moet gedragen. Maar je hond negeren als hij zoveel uur op zijn baasje heeft zitten wachten    Een 2de bijnemen vind ik dan ook geen optie want die heeft dan ook weer extra aandacht nodig.

bedankt voor de vele reacties!
Als Mark thuiskomt is het eerste wat hij doet even een rondje met hem lopen van ongeveer 15 tot 20 minuten, daarna is het even spelen, dat duurt meestal 5 tot 10 minuten. Dus daar ligt het ook niet aan. Overdag krijgt hij aandacht van mij. spelen, oefeningen doen, nog wat spelen. 's ochtends is het meestal wel rustig. dan slaapt hij eigenlijk alleen maar, en na de lange middagwandeling doen we dus bovenstaande dingen.
Maar het mentaal uitputten werkte gister wel redelijk. ben weer wat oefeningen met hem gaan doen en daarna was hij vrij rustig, dus gister viel het wel mee, maar dat kan ook aan de visite liggen.
Ik ga vanavond weer hetzelfde doen. vlak voordat Mark thuiskomt oefenen. als mark thuis is even uit en spelen en daarna weer even oefenen. en ik ga vanmiddag of morgen even waterpistooltjes halen. die kunnen we dan beiden gewoon bij ons houden.
Zal jullie morgen dan weer even een update geven over hoe het ging.

trouwens. Ik vind de gekke 5 minuten ook leuk hoor. die kromme rug en pootjes die overal heen zwieberen en zo door de hele kamer heen rennen. Prachtig! haha. Het is alleen het gedrag dat daarnaast erbij komt dat absoluut niet leuk is. En ja, je zou 't moeten zien, maar ik heb geen filmcamera...

Paula

Probeer het te filmen, maar ik ben er echt van overtuigd dat het niet anders is dan hier. Hier ook een pup van 7 maanden. Hier mogen ze wel op de bank(ik heb er 2 de oudere is 2,5jr) en heb ook wel eens een loge.... dan 3 die als debielen rondrennen, en ook happen...
Maar door eerst te spelen en vooral de aandacht even flink te geven... dan te negeren werkt het prima(of leren: KLAAR...)

MAAR....beloon dan ook als het gedrag WEL goed is(iets wat we nog wel eens vergeten!!!!)
Dus: ligt hij dan lekker op zn plek, of gaat hij zelf spelen....AANDACHT!!!!! BELOON!!!!!

Vaak is dat het deel dat we(en ik ook gelukkig haha) vergeten, waardoor het aanleren ineens een stuk moeilijker is...

Sterkte daar!!!

Volg Aiji's en Chira's belevenissen(en de mijne) door hier te klikken
Mijn beesten.: Onze meiden: Aiji een heerlijk shiba dametje, Chira, een pupsel, wat ons huis onveilig maakt hihi
Ook nog 4 katten, American Curls, een heel nest en 1 uit een ander nest...een dolle boel...

Compliment met je engelengeduld!
Ik heb dit duidelijk veel en veel minder!

Sito - 28-03-2009

Ik had even snel een update geschreven, maar ik had tijdens de upload per ongeluk het venster gesloten. We gaan nu eigenlijk net een weekendje weg (mark pakt de auto al in). dus als jullie het niet erg vinden schrijf ik maandag alles opnieuw.
Prettig weekend allemaal.

fijn weekend!
zo te lezen doen jullie het wel goed denk ik. even wandelen en spelen.
Het is natuurlijk ook niet zo dat je hem altijd maar aandacht moet geven. dan krijg je zo'n verwende hond die zichzelf niet kan vermaken. Maar op sommige momenten moet je gewoon even de tijd om aandacht te geven zoals bij het thuiskomen.
Succes, het komt wel goed!

Image
MIJN SITE: www.nayra-zenji.tk !!!!
Diesel het kleine dwergkonijntje
Nijntje het megakonijn (+ 6-11-9)
aquarium met 7 sluierstaartvissen

Nou, ik heb iig een geweldig weekend gehad! en al helemaal met Shiloh.
Dat is ook niet zo gek want ons nichtje Isa van bijna 2 hobbelde ook door de kamer dus dat is natuurlijk wel uitputtend voor zo'n beestje. Shiloh is heerlijk braaf geweest en kon lekker in een compleet afgesloten tuin rondrennen waarin hij oost-indisch doof werd haha.
de plantenspuit hebben we nauwelijks hoeven gebruiken, maar als het er op aankwam werkte het wel!
Gisteren thuis aangekomen was hij helemaal blij en toen hebben we op een gegeven moment ook de spuit moeten gebruiken, maar dat werkte prima! dus voorlopig zitten we wel even goed denk ik.
Ik zal wel met hem blijven oefenen op de tijden dat hij normaal gesproken vervelend wordt. Zo heeft hij wat te doen en kan hij daarna rustig even zelf spelen, ik zal jullie ook zo nu en dan op de hoogte houden! Bedankt voor alle tips!!  

Berichten van de afgelopen:   

VerbergWas dit onderwerp zinvol?
Dit onderwerp delen
blinkslist.com blogmarks.net co.mments.com del.icio.us digg.com newsvine.com facebook.com fark.com feedmelinks.com furl.net google.com linkagogo.com ma.gnolia.com meneame.net netscape.com reddit.com shadows.com simpy.com slashdot.org smarking.com spurl.net stumbleupon.com technorati.com favorites.live.com yahoo.com DIGG ITA Fai Informazione KiPapa Ok Notizie Segnalo Bookmark IT

Nieuw onderwerp plaatsen  Op onderwerp reageren  Pagina 1 van de 1

Gebruikers die in dit onderwerp zijn: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast
Geregistreerde gebruikers: Geen

Permissielijst