http://shibaforum.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=5188&p=80277#p80277
-----------------------------------
yvonne
vri 26 Feb, 2010 12:03

Re: Aandacht Vragen
-----------------------------------
Op het moment dat wij thuis komen worden we altijd blij begroet. Kiyo komt altijd met een speeltje in zijn bek aangerend. Dan wil hij geaaid worden,gooien we het speeltje weg en komt hij weer terug. Storm komt naar je toe en kruipt tussen je benen door. Ook een vorm van aandacht vragen. Wil je dit niet dan moet je dit negeren. Wij vonden het leuk dus wij kroelen heel erg mee. Zit ik op de bank komen ze ook wel eens aangelopen met een speeltje om te spelen of gewoon om knuffels te halen. Heb ik zin om mee te doen doe ik dat en anders negeer ik het. Kortom ik doe wat ik zelf prettig vind. Net als dat ik vroeger deed met Mark. Die wilde ook best altijd een spelletje spelen of samen met lego spelen. Soms deed ik dat en soms niet omdat ik er geen zin in had of geen tijd voor had. Piepen doen Storm en Kiyo hier alleen wanneer er echt iets is. Probeer eens te ontdekken of dat piepen echt alleen aandacht vragen is. Wanneer begint dat piepen. Is het alleen wanneer hij in een bench zit of ook wanneer hij los loopt. Kijk goed naar je hond en volg je hart. Ik heb geen honden genomen om er constant langs te lopen en net te doen alsof ze er niet zijn en ik heb ook geen honden om er van 's morgens vroeg tot 's avonds laat mee bezig te zijn.
Je bent dus constant op zoek naar een gulden middenweg die voor jou en je hond prettig is.